.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۸۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای مازندران اجرا شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری مازندران گفت: ۸۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی سال قبل در روستاهای استان بهره برداری شده است.

به گزارش شمال نیوز:جان‌اله عبدی اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای مازندران شناسایی شد و بیش از ۸۰۰۰ طرح به این اداره کل ارائه شد.

وی ادامه داد: این طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلفی مانند مشاغل خانگی، پرورش گل و گیاه، قارچف دامپروری، صنایع تبدیلی و گردشگری بوده است که بسیاری از آنها با معرفی به بانک از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات برخوردار شدند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران تصریح کرد: میزان اشتغال به وجود آمده در روستاها در سال گذشته مناسب بود و بیش از ۵۸۰ شغل به وجود آمد، البته در یک مورد در روستای ورازان نور بیش از ۱۵۰ شغل خیاطی به وجود آمد و موجب مهاجرت معکوس شد.

عبدی با تأکید بر لزوم افزایش تسهیلات مشاغل روستایی در سال ۹۶ اظهار کرد: تلاش ما حفظ و افزایش جمعیت روستایی استان در سال جاری است و با توجه به مواهب خدادادی روستاهای مازندران این ظرفیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس یکی از اهداف اداره کل امور روستایی است، خاطرنشان کرد: با افزایش طرح‌های اشتغالزایی، اقتصاد پایدار و به دنبال آن توسعه پایدار در روستاها پدید می‌آید.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران به ظرفیت بالای بوم‌گردی در رویتاهای مازندران اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۴ مجوز بومگردی در روستاهای استان صادر شده است و در آن واحدهای مسکونی بلااستفاده برای استفاده گردشگران آماده شده است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از روستاهای مازندران بازدید کردند، ظرفیت گردشگری خوبی در روستاهای استان وجود دارد و هدف اصلی ما ایجاد یک ظرفیت اقتصادی از گردشگری روستایی و بوم‌گردی است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر بازاری جامخانه 7 فروردين 1396
آقای مهندس عبدی ضمن تبریک سال نو آرزوی توفیق روز افزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم مردم ولایتمدار استان مازندران خصوصا مردم جامخانه زحمات شما را فراموش نمی کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.